Suomen Duel Masters Wiki
Advertisement

Duel Masters kortit jaetaan kahteen eri tyyppiin.

Creature "Olennot": Olennot ovat tämän pelin avainkortteja, sillä pelaajan on voittaakseen pelin kutsuttava olentoja avukseen tuhotakseen vastustajaa suojaavat 5 kilpeä ja suorittaa vielä lopetusisku suoraan pelaajaan. Kortin vasemmasta yläosasta löytää kortin manahinnan (kuinka paljon täytyy täpätä manaa kutsuakseen olennon, vaihtelee 1-12 manaan), olennon nimen ja suvun. Kortin keskiosassa on olennon kuvitus, eli miltä kutsuttu olento näyttää, kuvan oikeassa alanurkassa on kuvittajan nimimerkki. Olennon kuvan alapuolella on erikoiskykyteksti, joka kertoo olennon erikoiskyvyistä, jos niitä on (HUOM! kaikilla olennoilla ei välttämättä ole erikoiskykyjä). Teksti luetaan ja seurataan ohjeitten ja pelimekaniikan mukaisesti. Mahdollisen erikoiskykytekstin alla on vielä valinnainen höysteteksti, joka ei vaikuta peliin lainkaan. Höystetekstissä on yleensä asiaa olennon ja maailman historiasta, mutta yleensä höysteteksti koostuu vitseistä. Kortin vasemmassa alalaidassa on on luku, joka kertoo kortin voimasta, olentojen voima vaihtelee 500-20000 välillä. Kortin keskellä alhaalla on luku, joka kertoo kuinka paljon kortti tuottaa manaa laitettaessa kortti mana-alaueelle, tuotettava mana vaihtelee 0 ja 1 yhden manan välillä. Oikeassa alanurkasta löytyy vielä kortin arvokkuus (tavallinen (pallo), epätavallinen (vinoneliö), harvinainen (tähti), erittäin harvinanen (pallo, jonka sisällä tähti) ja super-harvinainen (neliöistä muodostettu timanttimuodostelma)). Harvinaisuuden vieressä on vielä kortin lähde (boosteripakkauksen ominainen kuvake) ja kortin paikka sarjassa.

Bronze-Arm Tribe Esimerkkiolento

Spell "Taika": Taiat eivät ole välttämättömiä pelaajalle, sillä taioilla ei voi hyökätä pelaajan kilpien kimppuun suoraan. Taiat tosin voivat auttaa pelaajaa eri tavoin, kuten kutsumalla uusia hirviöitä, lisäämällä kilpien määrää, tuhoamalla vastustajan olentoja, voimistamalla omia olentoja ja niin edelleen. Taikojen perusrakenne muistuttaa paljolti olento-korttien rakennetta, ainoina eroina on erimuotoinen kuva (holvikaaren muotoinen), se että taioilla ei ole voimatasoa ja taian aktivoimisen ja efektin totetuttamisen jälkeen kortti laitetaan suoraan hautuumaalle.

Chains of sacrifice Esimerkkitaika

Advertisement